maaikeloopt.reismee.nl

Water water everywhere

Sommige uitspraken zijn zo algemeen dat je ze kunt opzeggen zonder nog daadwerkelijk te begrijpen wat ze betekenen. Pas als je het echt hebt ervaren, begrijp je opeens de waarheid ervan. 'Wees jezelf', is er zo één, of 'Trek je niets aan van wat ander van je vinden.'

'Nederland, waterland' is een derde. Altijd al geweten, maar nooit ervaren. Tot nu. Mijn hemel, wat een molens, gemalen en dijken ben ik al tegengekomen. Om niet te spreken van veerpontjes! Want waarom een brug bouwen als je mensen ook een uur kan laten wachten op de pont? Of er voor kunt zorgen dat ze laatste pont missen waardoor ze een trein en een bus moeten nemen voor ze op het logeeradres zijn? Prachtig, al dat water. Onzin om het over te steken. Waarom zou je buiten het weekend een pontje willen gebruiken? Loop maar lekker om, dan zul je eens voelen hoe machtig de rivieren zijn!

'Nederland, waterland'. Ik weet nu écht wat dat betekent. En ik doe mijn volgende pelgrimstocht in de Sahara.

P.s. Verder gaat alles uitstekend hoor. Ik ben zonder blaren in Brakel beland en ben het lopen nog lang niet zat!

Reacties

Reacties

Liesbeth

Een wereld van leed. Goed logeeradres wel?

Maaike

Ja, een bed en breakfast! Ook hele aardige mensen. Mensen zijn afwisselend bewonderend en verbaasd over wat ik doe, wat uiteindelijk in vriendelijkheid uitmondt. Dus dat is heel leuk :D

Lilian Weber

Leuk om je verhalen te lezen! Veel succes en plezier!

Alex

Leuk! Het schiet al op richting de Nederlandse grens!

Titia Meuwese

Hallo Maaike, je bent de eerste "officiële" Romeganger van het jaar.
Eind februari komt er een Nieuwsbrief uit voor de vereniging en daar wil ik je blog op vermelden. Ok? Mail anders even naar ggoudvis@hotmail.com.
Veel plezier in het vroege voorjaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!